Autor |
visss
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Ludźmierz
Wto 14:41, 06 Cze 2006
|
|
Wiadomość |
|
Tu zamieszczam recke mojej ulubionej gry RPG( recka powstala zaraz po wyjsciu gry wiec nie oceiajcie tak negatywnie niektorych komentarzy )
Wstep:
W tej recenzji chciałem przybliżyć wam wspaniałe dzieło Piranha Bytes, które zyskało wielu sympatyków dzięki swojej grafice, i nietuzinkowej fabule. Mam tu oczywiście na myśli grę pod tytułem Gothic. Opowiada ona o przeżyciach pewnego skazańca, który trafił do koloni karnej w Khorinis. Dzięki swoim walorom, do których można zaliczyć piękną grafikę, wielki i dopracowany świat, oryginalną fabułę oraz nietypową swobodę rozgrywki gra stała się wielkim hitem i zagościła w sercach wielu fanów."
Świat gry:
Zaskakujące jest pierwsze zetknięcie się ze światem Gothic`a. Po wejściu do gry czeka na nas wielka niespodzianka jak nie duże oszołomienie. źwiat jest niezwykle duży i wspaniale dopracowany. Zwiedzamy wielkie lasy, przepełnione dzikimi i niebezpiecznymi zwierzętami, polany, jeziora, rzeki stare budowle i obozy, które zamieszkują skazańcy. Największe wrażenie robią właśnie one. Ich dużą zaletą jest to, iż tętnią życiem. Ludzie, których spotykamy rozmawiają ze sobą, sprzedają towary… Zadziwiający jest wysoki poziom inteligencji postaci NPC. Jeżeli kogoś zaatakujesz np. zaczną dopingować swojego faworyta lub będą starać się go bronić. U wielu osób możemy sobie nawet wyrobić opinie.
Fabuła gry:
"Królestwo Myrtany zjednoczone pod berłem króla Rhobara II. Podczas długich lat swego panowania Rhobar zdołał pokonać wszystkich wrogów królestwa oprócz jednego. Wojna z Orkami była niezwykle kosztowna, a cenę za nią miała ponieść niewielka grupa skazańców. Król potrzebował mieczy i tarcz dla swego wojska, toteż każdy przestępca, niezależnie od występku, jaki popełnił zmuszany był do prac w kopalniach rudy w Khorinis. Aby uniemożliwić im ucieczkę król wysłał swych najpotężniejszych magów, aby ci otoczyli całą dolinę magiczną barierą, a ja byłem jednym z nich. Niespodziewanie coś zakłóciło delikatną strukturę zaklęcia i zostaliśmy uwięzieni przez nasze własne dzieło. Więźniowie błyskawicznie wykorzystali moment konsternacji. Khorinis wraz ze wszystkimi swoimi kopalniami znajdowała się w rękach więźniów. Król nie miał wyboru, musiał negocjować, potrzebował rudy. Miesiąc po miesiącu król dostarczał więźniom wszystkiego, czego potrzebowali. Miesiąc po miesiącu otrzymywał od nich ładunek cennej rudy. Aż do dziś, na skraj urwiska sprowadzono kolejnego więźnia. Nie wiedział, co go czeka, a to właśnie on miał wszystko odmienić."
Jak widać fabuła jest bardzo oryginalna i nietuzinkowa. Jeszcze w żadnej grze nie spotkałem się z równie wciągają treścią. Pomysł z magiczną barierą to po prostu ideał. Pyzatym wątek magów zupełnie jak z najlepszych książek fantasy. Można tak mównic i mównic, ale i tak ciężko wyrazić pierwsze wrażenia. Gra od razu na początku wciąga jak dobry film i z czasem zaczyna nabierać kolorów. Można powiedzieć ze stoi na najwyższym poziomie gdyż posiada wszystko, co jest jej potrzebne. Przepełniona została wszelakimi intrygami. Zdarzenia często nas zaskakują i z godziny na godzinę staje się bardziej wciągająca. Tego nie da się opowiedzieć! To trzeba przeżyć!
Gildie:
To oczywiste, że tak rozbudowany świat musi dawać nam wielkie możliwości a konkretnie w wyborze kariery. O tym zadecyduje głównie to, do którego obozu się dołączymy. Do wyboru mamy Stary Obóz (pierwszy, który powstał – siedziba magnatów), Nowy Obóz (siedziba najemników) oraz Obóz Sekty znajdujący się na bagnach (siedziba wyznawców bóstwa źniącego). Jeżeli wybierzemy Stary Obóz możemy zostać cieniem potem strażnikiem lub magiem ognia. Gdy przystąpimy do Nowego Obozu nasze życie potoczy się w dość podobny sposób. Mianowicie na początku stajemy się szkodnikiem, z biegiem czasu możemy awansować na najemnika lub maga wody. Z kolei w Obozie Bractwa (sekty) rangi wyglądają w ten sposób: nowicjusz, strażnik świątynny lub guru. Jak widać jest, czym wybierać.
Swoboda rozgrywki:
Niezwykłą rzeczą w grze jest wielka swoboda rozgrywki. Dzięki temu możemy iść gdzie tylko chcemy, rozmawiać z tym, z kim nam się tylko podoba, zaatakować każdego i zdecydować o jego życiu lub śmierci. Wszystkie zadania wykonujemy w dowolnej kolejności bez żadnych ograniczeń i czasami na kilka sposobów. Gra nie posiada żadnych ograniczeń.
Muzyka:
Muzyka, którą usłyszymy podczas gry została wspaniale dobrana. Idealnie pasuje do Gothic`owego świata. Kiedy spacerujemy sobie słyszymy spokojne nastrojowe melodie a gdy przychodzi czas np. na walkę od razu trafia do naszych uszu przenikliwy dźwięk. Muzyka typowo tajemnicza w zupełności odzwierciedla świat fantasy.
Wymagania sprzętowe:
- Windows 98/2000
- 128 MB RAM
- Karta graficzna z 16 MB RAM
- Pentium 400 (lub kompatybilne)
- 1 GB wolnego miejsca na twardym dysku
- Karta dźwiękowa zgodna z DirectX
Podsumowanie:
Gothic to wspaniała gra cRPG oparta na nietuzinkowej fabule i doskonale dopracowanym świecie. Stawia przed nami wielkie możliwości oraz nietypową swobodę rozgrywki. Dzięki niej zwiedzimy wspaniałe krajobrazy Górniczej Doliny. Stawimy czoła niebezpiecznym bestią i wszelakiemu złu. W klimat wciągnie nas wspaniale dobrana muzyka. Wszystko to i dużo więcej w wspaniałej kultowej grze Gothic. Zapraszamy do gry.
Plusy gry:
- nietuzinkowa fabuła
- nietypowa swoboda rozgrywki
- wielki i dopracowany świat
- doskonale dobrana muzyka
- ładna grafika
wiecej na :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|